mandag 7. mars 2011

Traumatisk førsteinntrykk........

Hei, hei....

Etter å ha vært på reisefot en hel dag,og ikke minst forlatt min elskede Ludvik, så såg jeg virkelig frem til å komme frem til JU, men ikke på en slik måte som det jeg gjorde.For da jeg gikk av på Beder stasjonsperrong, så var det helt bekmørkt og iskaldt, og jeg hadde ikke peiling på i hvilken retning jeg skulle gå engang...uffh.., men etterhvert som nattsynet mitt var blitt "innstillt", så såg jeg en vei foran meg. Så da begynte jeg famlende å gå fremover i intet med alt mitt pickpack. Skjønte fort at dette ikke gikk i lengden, så jeg fant frem iphone. Resultatet var fortvilende for meg, jeg var 1,5 km fra skolen, og hvordan skulle jeg komme dit når alt var svart rundt meg. For ifølge skrivet fra skolen så skulle stasjonen ligge bare 1 minutts gange fra skolen. Jeg var rett og slett lei meg og forbannet på en gang!! Jeg gikk litt til, og da såg jeg ett hus, og jeg måtte bare ringe på der. Gjett om jeg ble overlykkelig da vedkommende, som egentlig var tysk, er ikke det typisk, tilbudte seg å kjøre meg dit. Det finnes virkelig barmhjertige samaritaner, selv i 2011.....

Fikk vite når jeg kom frem at det finnes en snarvei fra perrongen, men hvem kunne vite det.....,det fantes jo hverken lys eller skilt som viste det.

Og idag har vi hatt første skoledag, det er blitt mye informativ prat idag, og jeg har virkelig måttet stille inn ørene mine til det danske språk.....ikke alltid så lett å få med seg alt som blir sagt, men jeg håper det blir lettere etterhvert. Vi har blitt litt kjent med hverandre. De fleste pendler, men det er jeg og tre andre jenter som bor her på skolen. Ei i klassen kommer fra Island, så det er ikke bare jeg som kommer fra "utlandet".

Og det har også vært en utrolig flott dag idag, med riktig flott vårvær! Og så har jeg kommet meg på nett, både med PC og mobil. Deilig å ikke føle seg helt isolert.

Skal få lagt ut bilder etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar